Wednesday, February 21, 2007

TRECEREA ( MOARTEA ) BATRINILOR

Tocmai m-am intors de la inmormantarea bunicului meu. Cu moartea lui, s-a inchis un capitol din viata mea. El a fost ultimul meu bunic in viata si moartea sa marcheaza sfarsitul unei generatii in familia mea. Bunicul meu era destul de in varsta, statea rau cu sanatatea si era gata de plecare. Am multe amintiri tandre, pe care le voi pretui, despre timpul petrecut impreuna. Scriu despre asta pentru ca in prezent, multi oameni fac trecerea, timpul lor aici s-a terminat si contributia lor la viata noastra, din perspectiva materialului, s-a terminat. Poate fi dificil pentru noi, pentru ca in acelasi timp este si incheierea unei etape din vietile noastre si un semn ca timpurile se schimba si ca viata nu va mai fi ceea ce a fost altadata.
Cu toate ca ne putem pregatim pentru acest tip de shimbare, atunci cand se intampla, intotdeauna este o surpriza dificila si neasteptata. Trecerea celor in varsta marcheaza inceperea noului si ni s-a spus ca Schimbarea marcheaza, de asemenea, un timp in care multor oameni li se va da ocazia sa ramana aici, sau sa faca trecerea. Cand acei oameni sunt in varsta, alegerea este clara pentru noi. Dar atunci cand sunt tineri, alegerea aceasta devine mai confuza. Uitam ca noi suntem cu totii fiinte spirituale, ca suntem pe Pamant intr-o calatorie si ca avem posibilitatea sa alegem cat de mult vom sta aici.

Inaintarea vietii de la nastere la moarte a fost intotdeauna un mister pentru noi – si acum, in aceste timpuri cand ne indreptam cu totii catre un salt calitativ in dimensiuni superioare, de ce oamenii iau deciziile pe care le iau – sa stea sau sa plece – poate fi greu de inteles pentru cei ce raman. La fel ca orice alta decizie de viata, deciziile lor nu au nimic de a face cu noi; este pur si simplu timpul ca ei sa-si termine calatoria aici pe Pamant. Pentru bunicul meu, moartea a fost o usurare; pe de alta parte, atunci cand tanarul meu nepot a murit, acum cativa ani, mi-a fost mai greu sa-mi explic scopul ce a stat in spatele acestei alegeri.

Ni s-a spus ca Schimbarea va aduce multe modificari – si asa a si fost. Asa cum noi luam decizii pentru a schimba lucrurile in viata noastra, asa si altii iau astfel de decizii. Si, pentru multi, decizia inseamna sa hotarasca daca doresc si daca sunt capabili sa-si continue calatoria aici. Unii considera ca, acum, aceasta calatorie este prea dificila si aleg sa plece; altii iau decizia sa ramana. Oricare ar fi decizia lor, trebuie sa ne reamintim ca Schimbarea afecteaza vietile tuturor si ca trebuie sa traim in prezent, sa ne bucuram pe prezenta celorlalti in viata noastra, sa traim momentul si sa invatam cat se poate de mult din fiecare experienta de viata. Suntem cu totii responsabili de alegerile noastre si raspunzatori pentru propriul drum. Alegerea de a ramane sau de a pleca apartine fiecaruia. Putem sa-i plangem pe cei ce pleaca si sa Ie respectam alegerile, aducandu-ne aminte ca nu suntem niciodata separati de ei – si ca ei sunt alaturi de noi pe partea cealalta. Ii multumesc bunicului meu pentru prezenta sa in viata mea, pentru minunatele amintiri ale timpului petrecut impreuna – si ii doresc numai bine in urmatoarea etapa a calatoriei sale.
Acest articol a fost primit de la editura " For you "

No comments: